21 marraskuuta, 2017

REISSAAJAT, HELP!

Viime kesälle me tehtiin J:n kanssa diili, että lähdetään yhdessä festareille. Mä en ollut koskaan käynyt kunnon festareilla ja kesäkuun lopussa suunnattiin Seinäjoelle Provinssiin, ihan huikea reissu!! Mä rakastan reissaamista, mutta tuntuu, että välillä on todella vaikea löytää oikeeta ajankohtaa sille. Aina on töitä tai jotain muuta, eikä kehtaa pyytää vapaata. Me ollaan kuitenkin päätetty, että ensi kesänä lähtään ulkomaille reissuun! J ei ole koskaan käynyt ulkomailla eikä hän osaa sinne kaivatakkaan, mulla on reissukärpänen kimpussa jatkuvasti.
Munkin reissulista on lyhyt ja ytimekäs: Ruotsi, Norja, Viro ja Kreikka. Viron reissu on myös to do -listalla, oon saanut päiväristeilylahjakortin, joka pitäisi päästä tuhlaamaan. Oon käynyt Tallinnassa viimeksi 8-vuotiaana, joten muistikuvat ovat hatarat ja varpaat syyhyää jo päästä pienelle päiväreissulle sinne! Eiköhän nyt olla avattu aihetta tarpeeksi, mennääs itse asiaan!

Kuvat: Pinterest
Tässä kohtaa mä kysyn teiltä lukijoilta apua! Joukossa on varmasti ihmisiä, ketkä ovat matkustelleet paljon. Suunnitelmissa olisi lähteä reissaamaan kahdeksi viikoksi, josta osa ajasta haluaisin viettää tutulla ja turvallisella Rodoksella. Rodoksella asuu siis mun sukulaisia ja muutama ystävä, joita haluaisin mielelläni lähteä moikkaamaan ja esitellä J:lle mun toisen "kotipaikan" ja toimimaan siinä samalla hänen henkilökohtaisena matkaoppaana :D

Kuvat: Pinterest
Toinen matkakohde onkin sitten täysin auki! Haluaisin lähteä Rodokselta suoraan jonnekin, missä en ole itsekään koskaan käynyt (tähän ei vaadita paljoa vielä tässä vaiheessa). Matkakohde tulisi olla Euroopassa. Minua kiinnostaa sekä ranta- että kaupunkikohteet. J toivoi, että kohteessa olisi paljon aktiviteetteja mistä valita. Me tykätään tehä vähän hulluja extempore-juttuja, liikkua ulkona, kokeilla kaikkea uutta ja nähtävyydetkin olisi tottakai nähtävä! Riippuen siitä kauan meinataan itse kohteessa viihtyä, olisi kiva nähdä myös useampi paikka kyseisestä maasta. Matkan tarkoitus itsessään on kuitenkin lomailla ja rentoutua, joten olisi kiva viettää päivä myös meren rannalla ja nauttia vaan.

Mitä kohteita te suosittelisitte meille? Kertokaa kivoja reissukokemuksianne ja vähän infoa itse kohteesta! Me kiitämme hurjasti jo etukäteen! ♥

5 kommenttia:

  1. Euroopasta löytyy vaikka mitä mielenkiintoisia kohteita, eli aika vaikee päätös tuo kyllä on! :--D Oon itse kuullut paljon hyvää Kroatiasta ja oon itsekin suunnittelemassa sinne reissua. Montenegro on ihan Kroatian vieressä, eikä vielä yhtä suosittu kohde joten turisteja olis siellä sesonkiaikaan varmaan vähemmän. Molemmat maat on lähellä Kreikkaa ja Rodosta joten sinne matkustaminen on helppoa ja molemmista löytyy varmasti jokaiselle jotakin.

    Toinen idea olis esimerkiks lentää Ranskan länsirannikolle tai Portugaliin viettämään viikko surffileirillä (Googlettamalla löytyy eri vaihtoehtoja), jos haluaa vähän aktiivisemman viikon. :-D

    http://olderthanyesterday.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ♥ Toi Montenegro ei tullut mieleenkään, pitääpä ottaa tutkiakseen se :)

      Poista
  2. Teil on vaikea valinta edessä :D Omia lemppareita Euroopassa on Italia ja Englanti, joissa molemmissa on hullun paljon tehtävää ja nähtävää. Ite oon ollut Italiassa kahden viikon reissun (ja pakko palata vielä joskus takaisin), ja Englannissa asuin melkein vuoden. Jos rantaloma houkuttelee enemmän, niin suosittelen Pohjois-Italiaa, mutta jos historia kiinnostelee niin Englanti voisi olla aika täydellinen.

    ♥: Linda/Revontulipalo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on, ai kamala.. :D Kroatia mua henkilökohtaisesti kiinnostais tosi paljon, bongasin jo rho-spu lennot, missä ois vuorokauden vaihtoaika Milanossa, eli pääsis käymään Italiassakin! Viime vuonna tuli käytyä Rodoksella ja vaihtoja tuli Ukrainassa, Unkarissa ja Bulgariassa, joten oli nastaa kyllä nähdä niitäkin paikkoja siinä matkojen välissä(unohtu tossa itse postauksessa kyllä mainita näistä)!

      Poista
  3. Oon käynyt etelässä Ranskassa, Sveitsissä etelässä ja Itävallan viennassa. Suosittelen näitä kaupunkilaisille, mä itse pidän enemmän kulttuurista, arkkitehtuurista ja kohteista kuin rannoista :) eikä oo kalliita kohteita. Praha myös edullinen ja menisin sinnekin mieluusti!

    Katri / finnlandsnorsk.blogspot.com

    VastaaPoista

Suosituimmat postaukset